۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۵۹۳۷۷
امام جمعه موقت بیرجند:

یمن گورستان لیبرال دموکراسی غرب است | دولت جلوی واردات بی رویه را بگیرد

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه یمن گورستان لیبرال دموکراسی غرب است، گفت: با این جنایت ها آبرویی برای لیبرال دموکراسی و حقوق بشر غرب باقی نمانده است.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: تقوا بهترین زاد و توشه برای یک سفر طولانی آخرت است.

وی با اشاره به آغاز سال جدید و ایام نوروز، گفت: روایات متعددی از جهت دینی در مورد نوروز وجود دارد، نوروز به معنای روز نو است و باید روز تجدیدنظر در رفتار، کردار، گفتار و سبک زندگی انسان ها باشد.

بهار و نوروز یادآور صحنه قیامت است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه همانطور که طبیعت در سال جدید دگرگون می شود باید در انسان ها نیز تحول و دگرگونی ایجاد شود، افزود: در نوروز زمین حیات مجدد پیدا می کند از این رو بهار و نوروز یادآور صحنه قیامت است و قیامت در بهار مشاهده می شود‌.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: انسانی که دارای تفکر قرآنی است باید با مشاهده بهار و نوروز به یاد قیامت بیافتد، این نوع نگاه به بهار و نوروز می تواند منشا تحولات در رفتار و کردار باشد.

وی ادامه داد: صله رحم پیوندهای اجتماعی را ایجاد می کند، هر جا که پیوند اجتماعی ایجاد شود اسلام به آن توصیه کرده و هر جا نیز پیوند اجتماعی و صله رحم قطع شود اسلام نهی کرده است.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: با فرارسیدن سال جدید نیز باید رفتار با خانواده و اقوام نو شود و تکامل پیدا کند، باید سبک زندگی اسلامی خود را درست کنیم و مسؤولیت پذیر باشیم.

 فرهنگ عمومی کشور نیاز به ارتقا دارد

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه فرهنگ عمومی کشور نیاز به ارتقا دارد، اظهار کرد: آن کسی که امروز در کودکی و نوجوانی مسؤولیت پذیر نیست وقتی بزرگتر شود و به جوانی برسد نیز مسؤولیت پذیر نخواهد بود و کارهای مردم روی زمین می ماند.

وی افزود: برخی از معضلات و مشکلات و مفاسد اقتصادی به درست نبودن فرهنگ عمومی برمی گردد از این رو باید فرهنگ عمومی ارتقا پیدا کند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ماه رجب، گفت: بر اساس روایات ماه رجب، ماه خدا است، در این ماه توصیه به استغفار شده و مردم باید از این ذکر بزرگ در این ماه نهایت استفاده را ببرند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه استغفار بسیاری از بلاها را از انسان دور می کند، عنوان کرد: سردمداران استکبار جهانی گرفتار انواع گناهان، چپاول گری، طمع، حرص و غارتگری هستند و این دردهایی است که دنیا را فرا گرفته است، درد یک جامعه گناهانش بوده و اگر از گناهان دوری کنیم دنیا مانند مدینه فاضله می شود.

وی با اشاره به دوم فروردین ماه، سالروز حمله رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه قم، بیان کرد: عمال رژیم پهلوی در این روز به طلاب و روحانیان حمله کرده، برخی را به شهادت رسانده و برخی را مجروح کردند و جنایت های متعددی مرتکب شدند.

عملیات فتح المبین نقطه عطفی در جنگ تحمیلی بود

امام جمعه موقت بیرجند به دوم فروردین ماه، سالروز عملیات فتح المبین اشاره کرد و گفت: عملیات فتح المبین نقطه عطفی در جنگ تحمیلی بود و حضور مردم و بسیج در صحنه و رهبری داهیانه امام راحل موجب به پیروزی رسیدن این عملیات شد.

حجت الاسلام عبادی افزود: امروز رمز پیروزی کشور، حضور مردم در صحنه و پیروی از ولایت فقیه است و اگر این دو مورد را داشته باشیم فتح المبین های بزرگی را در عرصه سیاسی، اقتصادی و مسائل اجتماعی شاهد خواهیم بود اما اگر برخی خواص و برخی از جریان های سیاسی به علت مطامع سیاسی کوتاه آمدند به طور قطع شکست می خوریم و آسیب می بینیم.

وی با اشاره هفتم فروردین ماه، روز هنرهای نمایشی، تصریح کرد: هنرهای نمایشی ابزاری برای گسترش فرهنگ ایران اسلامی است، هنرهای نمایشی می تواند جلوی تهاجمات فرهنگی بگیرد و معضلات جامعه را بازگو کند و دردها و درمان آن را به مردم نشان دهد و فرهنگ عمومی ارتقا دهد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به 6 فروردین ماه، چهارمین سالگرد حمله آل سعود به یمن، اضافه کرد: بن سلمان نوجوان عالم سیاست که چیزی از سیاست نمی داند گمان می کرد با حمله به یمن این کشور دو هفته ای تصرف می شود که این از خام بودن بن سلمان است.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه رفتارهای بن سلمان نشان از خامی وی دارد، افزود: رژیم اشتغالگر قدس و آمریکا نهایت استفاده را از آل سعود و از این نوجوان تازه به دوران رسیده می برند.

وی گفت: با حمله آل سعود به یمن تاکنون 13 هزار نفر در این کشور به شهادت رسیدند که از این تعداد 2 هزار و 800 نفر کودک و 2 هزار نفر نیز زن هستند و بیش از 21 هزار نفر یمنی مجروح شدند.

یمن گورستان لیبرال دموکراسی غرب است

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: آل سعود که خود را پرچم دار اسلام می داند؛ اما درواقع دست نشانده غرب و اسرائیل است و سلاح های غیرمتعارف بر سر مردم یمن بمب می ریزد و جنایت های متعددی را انجام می دهد.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه یمن گورستان لیبرال دموکراسی غرب است، اظهار کرد: آبرویی برای لیبرال و دموکراسی و حقوق بشر غرب با این جنایت ها باقی نمانده است.

وی تصریح کرد: امروز ترامپ با آغوش باز از بن سلمان حمایت می کند و بیش از 6 هزار موشک به عربستان می فروشد و این گاو شیرده را می دوشد، بن سلمان نمی داند که با این کارها و رفتارات گور خود را می کند.

آمریکا به دلیل ترس از ایران، آل سعود را تقویت می کند

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اگر آمریکا، آل سعود را تقویت می کند به دلیل ترس از ایران است، اگر روزی ایران اسلامی ضعیف شود نخستین کاری که آمریکا انجام می دهد این است که این گاو شیرده را ذبح خواهد کرد.

حجت الاسلام عبادی گفت: دشمنان علاقه ای ندارند که هیچ کشور اسلامی روی پای خود بایستد، آن ها رژیم اشغالگر قدس را کدخدای خاورمیانه می دانند و می خواهند تمام کشورهای اسلامی را به خاک ذلت بکشانند.

وی با بیان اینکه دشمنان هر جا که توانستند غارت کردند، بیان کرد: برخی گمان می کنند که اگر تسلیم آمریکا شویم و به آن ها لبخند بزنیم بسیاری از مسائل حل می شود اما در اشتباه هستند، دشمن اصل جمهوری اسلامی را نمی خواهند و می خواهند همه کشورها نوکر آن ها باشند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: البته اگر دشمنان این کارها را نمی کردند باید سال ها کلاس های غرب شناسی و آمریکاشناسی برگزار می شد تا مردم دنیا بدانند آن ها دروغ می گویند اما امروز خودشان ثابت کردند که دروغ می گویند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به فرمایشات رهبری در حرم مطهر رضوی و نام گذاری سال 97 به نام سال«حمایت از کالای ایرانی»، عنوان کرد: اولویت کشور اقتصاد است و مسؤولان باید به این مسأله توجه کنند، حمایت از کالای ایرانی در آن همه چیز از جمله اقتصادمقاومتی و اشتغال است.

دولت در بحث اقتصادمقاومتی موفقیتی نداشته است

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان نیز کالای با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه کنند، بیان کرد: دولت باید جلوی واردات بی رویه را بگیرد چرا که این واردات بسیاری از کارخانجات را ورشکسته کرده است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید رونق کسب و کار در کشور ایجاد شود، افزود: ایران هنوز با ایده آل ها فاصله دارد، مردم در این جامعه، استقلال می خواهند و آنچه که مانع پیشرفت است عدم توجه به سیاست های درون زای اقتصادی است.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه دولت هنوز در بحث اقتصادمقاومتی موفقیتی نداشته است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند بدون شک در مسائل منطقه آمریکا به مقصود خود نمی رسد و ما مقاصد خود را تحقق خواهیم بخشید.

وی با بیان اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب را باید جدی بگیریم، این سخنان پشتوانه و آینده دارد، ادامه داد: وقتی برجام امضا شد برخی از مسؤولان عالی رتبه کشور می خواستند جشن بگیرند اما رهبر معظم انقلاب فرمودند این موضوع نه عزا و نه جشن آن چنانی دارد و به آینده آن خوشبین نیستم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: برخی به برجام خوشبین بودند که متاسفانه این خوشبینی نتیجه ای نداشت، اروپایی ها گفتند ما برای حفظ برجام ایران را تحریم می کنیم تا برجام بماند، مگر قرار نبود با برجام تحریم ها برداشته شود!/۸۸۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات